måndag 25 april 2011

Rymmande katter

Idag hade jag tänkt stiga upp extra tidigt för att ha tid med alla saker jag tänkt göra idag, det gick inte så bra, steg upp två timmar efter att min telefon ringt..
Idag hade jag precis pratat i telefon med en kompis när jag började undra varför det var så tyst. (Frassen Edgar brukar alltid gå omkring och jama) Sen när inga katter syntes varken när jag lockade eller gick och sökte märkte jag att de sluppit ut genom ett öppet fönster som nog haft nät före med nätet var trasigt så de hade klämt sig igenom det.. o.o
Det ledde till att jag sprang omkring ute och ropade på katterna, Arthur kom som tur var emot mig på gården så honom fick jag in ganska snabbt. Värre var det med Edgar som inte kom hur jag än sökte och ropade, en halvtimme av omkringspringande och jagande av fel katt senare berättade en ung flicka att hon sett en katt under trappan i trapphuset, lättad for jag dit, och där, längst in i hörnet under trappan låg en liten, hopkurad hårboll vid namn Edgar... Nästan lite synd att jag inte tog något foto på honom för han var jättesöt där han låg och försökte göra sig så liten som möjligt (vilket inte är svårt för han är ganska liten) :p
När jag fått in Edgar satt jag och klappade honom en stund innan han kröp in i soffan.. o.O
Efter det har jag haft slagsmål med diskmaskinen som inte ville fara på, hängt upp elaka lakan på tork (men de doftade apelsin, så då förlät jag dem :p ) , druckit litervis med te och snart ska jag fara hem till jeppis igen så ska jag till Janjan och dricka ännu mera te ^^
Senare ikväll ska till till Risu då hon har en hudvårdskväll, och imorgon ska jag till skolan igen, då det var nästa en vecka sen sist :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar