onsdag 14 mars 2012

Sömnskulder, asiatisk mat och HIM

Ibland när jag har varit uppe för länge och är väldigt trött beror det kanske inte bara på att jag inte kunnat sova, ibland sitter jag och läser mina Inuyasha-mangaböcker hela natten. Såhär i efterhand tror jag inte att det var en så bra idé..


Jag har varit med Tina nu två måndagar på en asiatisk matlagningskurs från Arbis, dock vet jag inte om kursen var tre eller fyra gånger. Varje kurs så lagar vi tre olika rätter, första gången lagade vi stekt ris med räkor och skinka, lejonhuvuden(det var nå sorts klumpar av maletkött) och en tredje rätt jag inte minns nu. Senast gjorde vi en soppa med degplattor som var fyllda med maletkött och räkor och ihopvikta till bollar, fyllda laxrullar och nötkött som blivit kryddad med lite ett och annat. Hittills har allting åtminstone varit gott, och jag har lärt mig att det kanske inte är heller så svårt att laga asiatisk mat. 


Och så har jag äntligen fått flyttat mina målningar och färger till faffas tomma lägenhet, så nu ska jag komma ordentligt igång med att få mina målningar färdiga! Jag ska laga ett antal (6-8) målningar till en utställning, men jag vet inte ännu när galleriet är ledigt, så jag har ingen aning om när min utställning skulle vara.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar