fredag 16 mars 2012

Överraskningsfödelsedagsfest i konstskolestil

Igår när vi satte och halvsov (eller åtminstone jag led av te-abstines, jag vet inte hur det var med resten av klassen), så fick vi höra att en av våra lärare fyllde år. Så det ledde såklart till att ett vikt A3:ans papper skickades runt i klassen där vi turades om att skriva bokstäverna i "Grattis Ulrika" och på insidan av kortet skrevs det en hälsning och vi alla ritade en bild av sig själva dit.
Innan vi fortsatte med grafik sprang några i klassen iväg till butiken för att köpa en födelsedagspresent. Det resulterade i en flaska med barnchampagne (vi blev tillsagda att den var alkoholfri så att det inte skulle bli någon fjortisfylla), pappersmuggar med muminmotiv, lock och sugrör som skumpan sedan dracks ur och en "100% party"-tårta som vi lyckades dela på 13 personer. Skumpan resulterade förresten i att vi hade halva flaskan ut över golvet och tryckpressen, men det tror jag inte vi pratar om... Åtminstone fick oinvigda något att tänka på när det luktar som i alko i grafiksalen :)

Igår på kvällen såg jag också på musikalen "Rent" som jag laddat ner för ganska länge sedan, jag tyckte den var väldigt rörande o ch rekommenderar den varmt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar